Show simple item record

dc.contributor.authorHoland, Astrid Marie
dc.date.accessioned2014-06-10T12:45:45Z
dc.date.available2014-06-10T12:45:45Z
dc.date.issued2013
dc.description.abstractNord-Norge, Europas nordlige utkant, er en region kjennetegnet ved store avstander og spredt befolkning. Her ser det ut til at flere forhold sammen fremmer et desentralisert og superlokalt mediemarked. Økonomiske, politiske, teknologiske og sosiale faktorer peker i samme retning: Isteden for avisdød, ser vi mange nye småaviser. Spørsmålet blir da om denne «grasrotprosessen» er et svar på utfordringer bransjen som helhet møter. Kan det tenkes at dette skjer fordi sentralisering, konsernoppkjøp og digitalisering pågår? Det er tema for artikkelen, basert på en studie av utviklingen hos de førti avisene som utgjorde den trykte lokalpressen i Nord-Norge i årene 1990-2010.en
dc.identifier.citationJournalistica (2013) nr. 1 s. 52-74en
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1073822
dc.identifier.issn1901-6220
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6373
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_5913
dc.language.isonoben
dc.publisherForlaget Ajouren
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212en
dc.titleEt delt mediemarked: Prosesser som fremmer små aviseren
dc.typeJournal articleen
dc.typeTidsskriftartikkelen
dc.typePeer revieweden


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record