Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorØberg, Gunn Kristin
dc.contributor.authorSørvoll, Marit
dc.date.accessioned2014-06-30T11:47:05Z
dc.date.available2014-06-30T11:47:05Z
dc.date.issued2012-05-15
dc.description.abstractMed kommunehelsetjenesteloven (1984-2011) ble fysioterapi innlemmet som en lovpålagt oppgave i kommunene.Veiledning er en sentral del av fagutøvelsen. Studiens hensikt er å få kunnskap om hvordan fysioterapeuter erfarer å veilede andre, og hva slags betydning type praksis har for fagutøvelsen som skjer i kommunene. Det er gjennomført et kvalitativt forskningsintervju av tre barnefysioterapeuter. Studien er forankret i en hermeneutisk og fenomenologisk vitenskapstradisjon. Sentrale temaer i studien er rammers betydning for praksisutøvelse og fysioterapirollens innhold. Fysioterpauter bruker mye tid på å bygge relasjoner med samarbeidspartnere, noe som har innvirkning på tiden som brukes på barnet. Veiledning skjer gjennom modellæring, og er generell i sin form.Det synes sentralt at fysioterapeuter må selv ha ervervet seg kunnskapen kroppslig for å kunne lære den bort til andre.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6449
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_5945
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2012 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDHEL-3991en_US
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Physiotherapy: 807en
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Fysioterapi: 807en
dc.title«Det var jo nesten fy, fy med hands-on.» Barnefysioterapeuter som veileder andre yrkesgrupper i kommunehelsetjenestenen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)