Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRåheim, Målfrid
dc.contributor.authorLygren, Nathalie Sanchez
dc.date.accessioned2014-10-02T12:05:59Z
dc.date.available2014-10-02T12:05:59Z
dc.date.issued2013-10-01
dc.description.abstractDenne studien utforsker samtalens plass i psykomotorisk fysioterapi, en profesjon som befinner seg i grenselandet mellom fysioterapi og psykoterapi, og der samtalens funksjon er omdiskutert. Dette er en kvalitativ studie som bygger på en behandlingstime i PMF, der forskningsmaterialet er hentet fra video – opptak av pasient og fysioterapeut og intervju av terapeuten i etterkant av opptaket. Studien viser at samtalen i denne behandlingstimen spiller en sentral rolle i pasientens endringsprosesser både gjennom den innledende samtalen i starten av timen, og via samtalen i det påfølgende arbeidet på kroppen. Den illustrerer hvordan samtalen kan underbygge pasientens forståelse av egne erfaringer og kroppslige uttrykk, slik at disse blir bevisstgjort og satt inn i en meningssammenheng.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6737
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6338
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2013 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDHEL-3901en_US
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Fysioterapi: 807en
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Physiotherapy: 807en
dc.titleI klinikken - en nærstudie av en praksissituasjonen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)