Show simple item record

dc.contributor.advisorFolkenborg, Håkon Rune
dc.contributor.authorOlsen, Stine Elise
dc.date.accessioned2015-09-23T12:37:33Z
dc.date.available2015-09-23T12:37:33Z
dc.date.issued2015-05-15
dc.description.abstractTittel på oppgaven er: Tilpasset opplæring: Forståelse, praktisering og utfordringer i samfunnsfag. Problemstillingen min er: Hvordan forstår et utvalg samfunnsfaglærere begrepet tilpasset opplæring, og hvordan realiseres det i samfunnsundervisningen? Metoden jeg har valgt er en kvalitativ forskningsdesign, med halvstrukturerte intervju som metode. Jeg intervjuet totalt 5 lærere. Mine funn kan tyde på at lærerne har en smal forståelse av begrepet. Meget individpreget som samsvarer med Kunnskapsløftet sin forståelse. Lærerne praktiserer tilpasset opplæring i samfunnsfag ved å variere i stor grad. Samtlige lærere synes det er utfordrende å drive med tilpasset opplæring når det er lærerstyrt undervisning. Lærerne vektlegger også boka som en utfordring på grunn av vanskeligstilte tekster og akademiske begrep.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/8133
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7717
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3905en_US
dc.subjecttilpasset opplæringen_US
dc.subjectsamfunnsfagen_US
dc.subjectkvalitativten_US
dc.subjectsamfunnsfagundervisningen_US
dc.subjectsamfunnsfaglærereen_US
dc.subjectsamfunnsfagboken_US
dc.subjectgrunnskolenen_US
dc.subjectlokalsamfunneten_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.titleTilpasset opplæring: Forståelse, praktisering og utfordringer i samfunnsfag. Et kvalitativt studie av hvordan et utvalg samfunnsfaglærere forstår tilpasset opplæring og praktiserer det i samfunnsfagundervisningenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)