Now showing items 141-142 of 142

    • "Lærer-i-rolle", et bidrag i skriveopplæringen? Pedagogisk utviklingsarbeid gjennom et aksjonsforskningsbasert singlecase-studie. 

      Brox, Åse Cecilie; Berglund, Kristine Olive (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2015-05-15)
      Målsettingen med denne studien er å undersøke hvordan den dramapedagogiske metoden «Lærer-i-rolle» kan bidra i skriveopplæringen på småtrinnet. I masteroppgaven vil vi fokusere på hva metoden lærer-i-rolle tilførte skriveopplæringen. Problemstillingen vår belyser vi gjennom kvalitative forskningsmetoder i form av ulike typer kvalitative forskningsintervju, observasjoner og elevtekstanalyser. ...
    • Drømmelæreren - en kvalitativ studie om ulike elevers drømmelærer 

      Bjørklund, Ulrikke Elise Nilsen (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2015-05-15)
      Jeg har i min oppgave tatt for meg hvordan ulike elever beskriver det mye omdiskuterte begrepet drømmelærer. Problemstillingen min lyder «På hvilken måte beskriver ulike elever sin drømmelærer?». Å være lærer handler i stor grad om bruk av klasseledelse. Klasseledelse et høyaktuelt tema i dagens skole som omfavner mye. Jeg valgte derfor ut hovedkategorier innenfor temaet som jeg mener er relevant i ...