Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHaavold, Per Øystein
dc.contributor.authorOlsborg, Silje Koch
dc.date.accessioned2016-08-25T10:31:47Z
dc.date.available2016-08-25T10:31:47Z
dc.date.issued2016-05-16
dc.description.abstractTilpasset opplæring for flinke elever i matematikk er en kvalitativ studie som har som hensikt å undersøke hvordan et utvalg matematikklærere fra ungdomstrinnet forstår, erfarer og praktiserer tilpasset opplæring for flinke elever i matematikk. Forskningen har et kvalitativt forskningsdesign, hvor jeg har brukt semi strukturert intervju som metode.Totalt intervjuet jeg fem lærere. Mine funn kan tyde på at lærerne har et syn på undervisning og læring hvor læreren må gi individuell oppfølging. Lærerne har litt ulik definisjon på hva en flink elev er, der noen mener det er 6er kandidater, mens andre forbinder det med arbeidsinnsats. Funnene viser at lærerne legger opp undervisningen for å utvikle de kompetanser lærerne mener de flinke elevene har, men at det likevel er vanskelig å kunne gi de flinkeste den undervisningen de burde fått.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/9543
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_9101
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2016 The Author(s)
dc.subject.courseIDLRU-3903
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectTilpasset opplæringen_US
dc.subjectFlinke eleveren_US
dc.titleTilpasset opplæring for flinke elever i matematikk. En kvalitativ undersøkelse av hvordan et utvalg matematikklærere fra ungdomskolen forstår, erfarer og praktiserer tilpasset opplæring for flinke elever i matematikk.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel