Blar i forfatter "Arnesen, Sarah Lisa"
-
Beyond Green Promises: How Concrete Information Sparks Pride and Drives Sustainable Fashion
Arnesen, Sarah Lisa; Larsen, Nils Magne; Wien, Anders Hauge (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2024-12-05)This study examines the relationship between trust and pride and their collective influence on sustainable consumption within the fashion industry. We hypothesized that concrete marketing communications would enhance consumer trust, which in turn would directly, and indirectly via increased pride, encourage sustainable consumption intentions. Through an experimental design involving 199 participants, ... -
Bærekraftig kommunikasjon
Arnesen, Sarah Lisa (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2020-05-28)Denne studien tar for seg sammenhengen mellom et konkret budskap, en posisjonering som bærekraftig og tillitt til kommunikasjon av bærekraftsaktiviteter. Tidligere forskning hevder at et konkret budskap øker tilliten til kommunikasjon av bærekraft, men er tvetydig når det kommer til effekten et konkret budskap har på kommunikasjon av bærekraft i motebransjen. Videre antydes det at en posisjonering ...