Konsekvenser av statens fornorskningspolitikk - med fokus på tapt skolegang under andre verdenskrig
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/1061Dato
2007-06-26Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Sárgon, SollaugSammendrag
Studie av hvordan tre eldre samer som har tapt skolegang på grunn av fornorskningspolitikk og andre verdenskrig opplever seg selv og sine muligheter og begrensninger, hvordan de takler utfordringene i hverdagen og hvilke behov de har per i dag. Opplevelser og reaksjonene i voksen alder vil bli sett i forhold til opplevelser i skolen og på internatet. Skole- og internaterfaringene vil kunne ha betydning både for hvordan de eldre samene tolker, opplever og handler i ulike situasjoner.
Forlag
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2007 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: