Show simple item record

dc.contributor.advisorSolheim Karlsen, Silje
dc.contributor.authorHausner, Hege
dc.date.accessioned2017-06-30T11:24:59Z
dc.date.available2017-06-30T11:24:59Z
dc.date.issued2017-05-15
dc.description.abstractDenne oppgaven er en kvalitativ studie som handler om tiltak som settes i gang på småskoletrinnet når lesehastighet og leseforståelse hos en elev er lav på Carlsten leseprøve. I denne studien er det fokusert på lærere som har tatt Carlsten leseprøve på 3.trinn. Formålet med studien var å finne ut hvilke tiltak som ble satt i gang på de ulike trinnene etter at Carlsten leseprøve var tatt. Studien ble gjennomført som et semistrukturert intervju. Det var tre informanter/ pedagoger som fortalte om hvilke tiltak som ble satt i gang for elever som trengte ekstra oppfølging i lesing. Funn i studien viser at elever som har tett oppfølging, tilpasset undervisning, og et tett skole- hjem samarbeid får positiv utvikling, og bedre resultater på Carlsten leseprøve. Videre viser funnene at kontaktlærere som samarbeider tett har flere muligheter for å tilpasse undervisningen til den enkelte elev. Dette kan bety at det er viktig å organisere undervisningen rundt eleven, og utnytte de ressursene som er i klasserommet for å lese med elevene som trenger det.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11217
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3901F
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en_US
dc.subjectTiltaken_US
dc.subjectSkole- hjem samarbeiden_US
dc.subjectCarlsten leseprøveen_US
dc.subjectOrganiseringen_US
dc.subjectTilpasset opplæringen_US
dc.subjectSvakelesereen_US
dc.titleDet er du som har lært meg å lese. En kvalitativ studie om hvilke tiltak som settes i gang på småskoletrinnet når resultatene på Carlsten leseprøve er laven_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)