Fagovergripende diskurs:en fremtid for kunstfagene i norsk skole
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/12647Date
2017Type
Journal articleTidsskriftartikkel
Peer reviewed
Abstract
Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte med St.meld. 28 Fag – Fordypning – Forståelse – En fornyelse av Kunnskapsløftet, nye fagovergripende tema for å skape fornyelse i norsk skole. Det foreslås satsning på: ‘Demokrati og medborgerskap’, ‘Bærekraftig utvikling’ og ‘Folkehelse og livsmestring’. Vi vil i dette innhogget belyse hva vi tror kreves diskursivt for å gjennomføre en fagovergripende undervisning og videre foreslå hvordan norsk skole kan styrke et underbelyst fagovergripende perspektiv; ved å forene kunst og pedagogikk på en ny måte.
Description
Accepted manuscript version. Published version available in https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09