Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/13079Date
2018-05-22Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Amundsen, CarinaAbstract
Fokuset på denne oppgaven har vært ungdommens subjektive opplevelse av Båtsfjord.
Oppgaven analyserer ungdommens opplevelse av stedets attraktivitet ved hjelp av Simon Anholts City Brand Index Hexagon. De ulike stedsdimensjonene i hexagonet er: the precence, the place, the potential, the pulse, the people, og the prereguisites.
Dette er et verktøy som kan brukes for å måle, utvikle og bygge rundt omdømmet til steder.
Oppgavens problemstilling var:
1. Hvilke faktorer påvirker de unge når de skal velge bosted og arbeidsplass? 2. Hvordan kan man tilrettelegge for at flere ungdommer velger å komme tilbake til kommunen etter endt utdannelse?
Som et resultat av analysen valgte jeg å fokusere på identitetsdimensjonene; the potential, the pulse og the prereguisites. Disse mener jeg er de viktigste i forhold til oppgavens problemstilling og hvordan stedet kan forbedre sitt omdømme i forhold til ungdommene som har tilknytning til Båtsfjord.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2018 The Author(s)
The following license file are associated with this item: