dc.contributor.author | Holmbukt, Tove Elinor | |
dc.contributor.author | Son, Minjeong | |
dc.date.accessioned | 2018-07-26T12:17:50Z | |
dc.date.available | 2018-07-26T12:17:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.description.abstract | Hovedtemaet i artikkelen er hvordan en praksisnær lærerutdanning i engelsk ved UiT Norges arktiske universitet kan videreutvikles. Vi diskuterer hvordan integrerte «praksisopplegg» kan forberede lærerstudenter ytterligere til deres profesjonelle rolle i skolen, med fokus på undervisning i engelsk grammatikk og uttale i lys av teori om språklæring. Viktige parter i arbeidet er Universitetsskoleprosjektet ved UiT, faglærere ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT og studenter i mastergradsprogram i lærerutdanning. Datagrunnlaget i prosjektet er hentet fra spørreundersøkelser blant deltakende masterstudenter, og funnene tyder på at «praksisopplegg» som strategi kan være positive bidrag i studentenes forberedelse til å undervise i engelsk språk | en_US |
dc.description | Source at <a href=https://fou.portfolio.no/> https://fou.portfolio.no/</a>. | en_US |
dc.identifier.citation | Holmbukt, T.E. & Son, M. (2017). Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget. Tidskriftet FoU i praksis, 2, 75-93. | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1515546 | |
dc.identifier.issn | 1504-6893 | |
dc.identifier.issn | 1890-6990 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/13286 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Akademika Forlag | en_US |
dc.relation.journal | FoU i praksis | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | lærerutdanning | en_US |
dc.subject | grammatikkundervisning i engelsk | en_US |
dc.subject | teori–praksis integrasjon | en_US |
dc.subject | språklæring | en_US |
dc.title | Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |