La enseñanza de ser y estar: un análisis de errores
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/13549Dato
2018-05-14Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Pettersen, VictoriaSammendrag
Denne oppgaven fokuserer på kontrasten mellom verbene ‘ser’ og ‘estar’ på spansk, som begge tilsvarer det norske verbet ‘å være’. Målet med oppgaven er å anvende feilanalysemetodikken med et didaktisk perspektiv for å identifisere utfordringer norske elever står overfor når de skal lære seg kontrastene mellom disse verbene. Med utgangspunkt i resultatene av to prøver utført på en norsk ungdomsskole, foreslås det undervisningsopplegg som kan hjelpe elevene å forstå og praktisere de aspektene ved verbene som viste seg å være mest problematisk.
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2018 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: