Show simple item record

dc.contributor.advisorSlettebø, Thomas Ewen Daltveit
dc.contributor.authorDyrstad, Emilie Flølo
dc.date.accessioned2018-09-05T07:00:29Z
dc.date.available2018-09-05T07:00:29Z
dc.date.issued2018-05-15
dc.description.abstractDenne masteroppgåva viser at minnet av unionstida innehar ulike plassar i dansk og norsk vidaregåande skule, både i lærebøker og i historieundervisinga. Eg har gjennomført ein narrativ analyse av tre danske og to norske lærebøker (2011-2015), samtidig som eg har intervjua både norske og danske lærarar. Perioden er avgrensa til hendingane rundt reformasjonen, innføringa av eineveldet, og unionsoppløysinga. Eg har hatt tre hypotesar, der fellesnemnaren for desse er at unionstida innehar ulik plass i dei ulike nasjonale forteljingane. Dette finn eg blant anna i framstillinga av reformasjonen der dei danske lærebøkene framstiller denne hendinga som ei religiøs endring, medan dei norske lærebøkene framstiller dette som ei politisk endring. Begge framstillingane er eit brot i historia. Innføringa av eineveldet kan sjåast på som ein kontinuitet i dansk historie på veg framover mot demokratiet. I norsk samanheng kan dette heller vere eit forstadium og ein negativ kontrast til brotet som kom i 1814. Dette året har ulik betyding i dansk og norsk historie, der det vert sett på som ”tabet af Norge” i Danmark, men ”mirakelåret” i Noreg. Dette synast også i lærebøkene. Lærarane bekreftar at unionstida innehar heilt ulik plass i den norske og den danske vidaregåande skulen. I Danmark brukar lærarane lite tid på dansk historie generelt, men dersom det vert vektlagd er fokuset det moderne Danmark med eit blikk ut mot Europa. Dei norske lærarane legg fram at dei vektlegg utgangen av unionen i større grad enn resten av ”dansketida”.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/13651
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2018 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDHIS-3980
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Historie: 070en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::History: 070en_US
dc.subjectDanmarken_US
dc.subjectNorgeen_US
dc.subjectDanmark-Norgeen_US
dc.subjectLærebokanalyseen_US
dc.subjectHistorieundervisningen_US
dc.subjectUnionstiden_US
dc.titleMinnet om unionstida i Danmark og Noreg. Ein analyse av framstillingar av den dansk-norske unionen i danske og norske lærebøker og historieundervisingen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)