ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Can Sámi braiding constitute a basis for teaching discrete mathematics? Teachers and researchers’ investigations

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/14045
Thumbnail
Åpne
article.pdf (2.883Mb)
Publisher's version (PDF)
Dato
2017-12
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Fyhn, Anne Birgitte; Jannok Nutti, Ylva; Dunfjeld, Maja Hilma; Eira, Ellen J. Sara; Steinfjell, Ann Synnøve; Børresen, Tove; Hætta, Ole Einar Isaksen; Sandvik, Svein Ole
Sammendrag
A group of Sámi middle school mathematics teachers cooperated with researchers over a period of three years in investigating ruvden (Sámi braiding). The aim was to find possibilities for teaching discrete mathematics based on ruvden. The Sámi are an Indigenous people of the Arctic and their braidings are intertwined with Sámi traditional knowledge. The teachers presented two different approaches to the ruvden procedure. One researcher presented a third approach and later, two students came up with a fourth. The analysis reveal that a) the four approaches reflect different aspects of Sámi traditional knowledge and b) investigations of ruvden may lead to two aspects of discrete mathematics; transitions from numbers to variables and combinatorics.
Beskrivelse
Source at https://journalofmathematicsandculture.wordpress.com/2017/12/28/journal-of-mathematics-and-culture-volume-11-number-4/.
Forlag
North American Study Group on Ethnomathematics
Sitering
Fyhn. A.B., Jannok Nutti, Y., Dunfjeld, M.H., Eira, E.J.S., Steinfjell, A.S., Børresen, T., ... Sandvik, S.O. (2017). Can Sámi braiding constitute a basis for teaching discrete mathematics? Teachers and researchers’ investigations. Journal of Mathematics and Culture, 11(4).
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring