ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Design-Oriented Analysis of Multimodality in English as a Foreign Language

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/14385
DOI
https://doi.org/10.16993/dfl.89
Thumbnail
Åpne
article.pdf (866.0Kb)
Publisher's version (PDF)
Dato
2018-09-28
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Jakobsen, Ingrid K.; Tønnessen, Elise Seip
Sammendrag
This empirical article investigates multimodality in English as a foreign language, both as seen in the use of multimodal texts as artefacts and pedagogical texts for learning, and through an analysis of the multimodal learning designs. We present observations from a year 10 classroom in Norway that worked with the novel The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian (Alexie, 2007). We explore a four-week teaching sequence, asking how different modes were involved when the educator designed literacy events around the novel, and how multimodality is present in the students’ meaning making. Our aim is to make explicit and discuss some of the silent literacy practices in English teaching at lower secondary level in Norwegian schools.
Er en del av
Jakobsen, I.K. (2022). Multimodality and literacy practices in English: Exploring the role of multimodal texts in English language teaching in Norway. (Doctoral thesis). https://hdl.handle.net/10037/27328.
Forlag
Stockholm University Press
Sitering
Jakobsen, I.K. & Tønnessen, E. (2018). A Design-Oriented Analysis of Multimodality in English as a Foreign Language. Designs for Learning, 10(1), 40-52. http://doi.org/10.16993/dfl.89
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring