ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi
  • Handelshøgskolen ved UiT
  • Artikler, rapporter og annet (Handelshøgskolen)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi
  • Handelshøgskolen ved UiT
  • Artikler, rapporter og annet (Handelshøgskolen)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Marketing Firm: Retailer and consumer contingencies

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/15826
Thumbnail
Åpne
article.pdf (397.1Kb)
Publisher`s version (PDF)
Dato
2019-07-24
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Larsen, Nils Magne; Sigurdsson, Valdimar; Breivik, Jørgen; Fagerstrøm, Asle; Foxall, Gordon R.
Sammendrag
Efficiency has emerged as an important consumer value and thus has increased the importance of the in‐store search as one facet of consumer transaction costs. This paper contributes to the development of a marketing theory of the firm by analyzing the consumers' in‐store efficiency ratios and the retailers' natural sources of resistance to offer efficiency to all of their customers. We propose new behavioral metrics for consumer transaction costs. Our data from the behavioral tracking of 497 complete shopping trips reveal more transaction costs for quick shopping trips than for regular shopping trips, which demonstrates friction between retail and consumer transaction costs for quick trips.
Beskrivelse
Source at https://doi.org/10.1002/mde.3053.
Forlag
Wiley
Sitering
Larsen, N.M., Sigurdsson, V., Breivik, J., Fagerstrøm, A. & Foxall, G.R. (2019). The Marketing Firm: Retailer and consumer contingencies. Managerial and Decision Economics. https://doi.org/10.1002/mde.3053
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (Handelshøgskolen) [632]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring