dc.contributor.advisor | Lund, Torbjorn | |
dc.contributor.author | Misje, Ina Charlotte | |
dc.date.accessioned | 2008-12-10T12:37:05Z | |
dc.date.available | 2008-12-10T12:37:05Z | |
dc.date.issued | 2008-11-15 | |
dc.description.abstract | Oppgaven består av en kvalitativ studie som belyser muligheter samling av barnehager og skole i en organisasjon kan gi for å skape sammenheng i det 18-årige opplæringsløpet. Deltagende observasjon og kvalitative intervju er brukt til datainnsamlingen.
Ved opprettelsen av Longyearbyen lokalstyre Oppvekstforetak KF 1. januar 2007, ble de pedagogiske enhetene i Longyearbyen samlet i en organisasjon. Hensikten med oppvekstforetaket var å skape en helhetlig oppvekstsektor. Organisasjonen består av tre barnehager og en grunnskole med videregående avdeling.
Oppvekstforetaket i Longyearbyen står i en særstilling som tilbyder av hele det 18-årige opplæringsløpet og kan tenke og handle helhetlig i forhold til å skape sammenheng i opplæringsløpet fra barnehagenivå og ut grunnopplæringen. Dette har dannet utgangspunkt for en studie som belyser følgende problemstilling:
Hvordan kan samorganiseringen av de pedagogiske enhetene i et oppvekstforetak bidra til å skape et sammenhengende opplæringsløp? | en |
dc.format.extent | 780287 bytes | |
dc.format.extent | 2069 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | text/plain | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/1682 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_1459 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2008 The Author(s) | |
dc.subject.courseID | PED-3902 | nor |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |
dc.title | Å fly i flokk krever samhandling : om samorganisering av lokalsamfunnets pedagogiske institusjoner i Longyearbyen lokalstyre Oppvekstforetak KF. | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |