ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Universitetsbiblioteket
  • Artikler, rapporter og annet (UB)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Universitetsbiblioteket
  • Artikler, rapporter og annet (UB)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom?

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/17679
Thumbnail
Åpne
article.pdf (794.7Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2019
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Storsve, Kristine; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens
Sammendrag
I denne artikkelen undersøker vi hvorvidt en spesifikk dramapraksis kan bidra til å styrke klasserommets potensial som demokratisk arena. Det vil fremgå av analysen hva dette potensialet kan være og hva vi legger i «demokrati» i klasseromskonteksten. Den estetiske praksisen som analyseres i artikkelen,er gjennomført med to elevgrupper på henholdsvis 21 og 22 elever på 7.trinn(felt1 og felt 2). Den forgikk på to forskjellige norske skoler, hvermed varighet på en uke. Praksisen er en del av studien «Demokratiske og estetiske rom» (2015–2018), etph.d.-prosjekt som undersøker dramapedagogisk praksissett i lys av ulike demokratiske problemstillinger.
Forlag
Peripeti
Sitering
Storsve K, Rasmussen BK, Gjærum R. Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom? . Peripeti. 2019;16(30.7):70-81
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (UB) [3245]
Copyright 2019 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring