Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStorsve, Kristine
dc.contributor.authorRasmussen, Bjørn K.
dc.contributor.authorGjærum, Rikke Gürgens
dc.date.accessioned2020-03-09T13:29:06Z
dc.date.available2020-03-09T13:29:06Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractI denne artikkelen undersøker vi hvorvidt en spesifikk dramapraksis kan bidra til å styrke klasserommets potensial som demokratisk arena. Det vil fremgå av analysen hva dette potensialet kan være og hva vi legger i «demokrati» i klasseromskonteksten. Den estetiske praksisen som analyseres i artikkelen,er gjennomført med to elevgrupper på henholdsvis 21 og 22 elever på 7.trinn(felt1 og felt 2). Den forgikk på to forskjellige norske skoler, hvermed varighet på en uke. Praksisen er en del av studien «Demokratiske og estetiske rom» (2015–2018), etph.d.-prosjekt som undersøker dramapedagogisk praksissett i lys av ulike demokratiske problemstillinger.en_US
dc.identifier.citationStorsve K, Rasmussen BK, Gjærum R. Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom? . Peripeti. 2019;16(30.7):70-81en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1756692
dc.identifier.issn1604-0325
dc.identifier.issn2245-893X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/17679
dc.language.isonoben_US
dc.publisherPeripetien_US
dc.relation.journalPeripeti
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2019 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000en_US
dc.subjectVDP::Humaniora: 000en_US
dc.titleKlasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom?en_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel