dc.contributor.advisor | Jenssen, Synnøve | |
dc.contributor.author | Hanssen, Levi Ottar | |
dc.date.accessioned | 2009-06-12T09:24:51Z | |
dc.date.available | 2009-06-12T09:24:51Z | |
dc.date.issued | 2009-05-14 | |
dc.description.abstract | Oppgaven tar opp innføringen av PALS i grunnskolen. I tillegg tar den opp hvordan skolen i større grad er blitt en mekanisk skole, og at det vitalistiske er på tilbakegang. Dette kan begrunnes med økt fokus på det vitenskapelige som ofte beskrives i esoteriske teorier bare ekspertene forstår. På denne måten mister barn, foreldre og lærere makt i forhold til opplæringen i skolen. | en |
dc.format.extent | 344974 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/1888 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_1646 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2009 The Author(s) | |
dc.subject.courseID | STV-3902 | nor |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240 | en |
dc.title | En skole mellom mekanisme og vitalisme : om innføringen av PALS i grunnskolen. | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |