La enseñanza del imperativo afirmativo en estudiantes noruegos: un análisis de errores
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/19215Date
2020-05-05Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Moksnes, Ole AndreasAbstract
Denne avhandlingen er en feilanalyse med bakgrunn i resultater fra fire skriftlige tester om positiv imperativ og samsvar mellom pronomen og direkte objekt. Forskningsobjektet er en gruppe norske elever som har spansk som fremmedspråk i videregående skole. Avhandlingen har som mål å undersøke og beskrive de vanligste feilene som denne gruppen av elever begår ved innlæring av positiv imperativ og samsvarsbøyning av pronomen. Denne forskningsoppgaven starter med en gjennomgang av det grammatiske grunnlaget for oppgaven. Videre presenteres feilanalyse som forskningsmetode for læring av fremmedspråk. Forskningsoppgavens kjerne omfatter en presentasjon av de fire gjennomførte testene der resultatene belyses med utgangspunkt i forskningsmetoden feilanalyse. Her trekkes det fram de vanligste feilene som disse elevene begår ved innlæring av positiv imperativ og danning av pronomen. Med bakgrunn i resultatene og konklusjonene i denne analysen, legges det fram et didaktisk forslag til oppgaver som kan være til hjelp for å bedre innlæring av positiv imperativ og pronomen for elever som har spansk som fremmedspråk.
Nøkkelord: Feilanalyse, spansk som fremmedspråk, spansk for norske elever, videregående, imperativ, danning av pronomen av direkte objekt, didaktikk
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2020 The Author(s)
The following license file are associated with this item: