Suggestions for how teachers can protect students in connection with the July 22nd terror trail in Oslo, 2012
Sammendrag
Students need help understanding what is happening during the trial and information on how they can protect themselves from strong emotions. The schools should plan a pedagogical approach for this.We will be facing a long trial concerning terror and massmurder that will be receiving unprecedented media coverage in Norwegian legal history. We will be receiving more detailed and magnified insight into very grotesque and frightening details. On some level or other, all of us, almost regardless of age, will be involved in what is happening in the courtroom.The reflections we are presenting here are primarily meant as suggestions and inspiration for teachers at the intermediate and lower secondary levelsof education. In the second half of this article, we will present specific suggestions on how we can talk about the trial and prepare the students. Elevene trenger hjelp til å forstå hva som skjer i rettssaken og hvordan de kan beskytte seg mot sterke inntrykk. Dette pedagogiske arbeidet bør skolene planlegge. Vi står foran en langvarig rettssak om terror og massedrap som kommer til å ha en mediedekning uten sidestykke i norsk rettshistorie. Vi vil få et nytt forsterket og forstørret innblikk i de mest groteske og skremmende detaljene. På ett eller annet nivå vil vi alle, så å si på alle alderstrinn, bli involvert i det som skjer i rettssalen. Refleksjonene vi her presenterer er primært ment som innspill og inspirasjon til lærere på mellomtrinnet og ungdomsskolen. I andre halvdel av teksten presenterer vi et konkret forslag til hvordan en kan snakke om rettssaken for og forberede elevene.
Forlag
Norwegian centre for violence and traumatic stress studiesCenter for Crisis Psychology University of Bergen
Sitering
Raundalen M, Schultz J, Langballe Å. Suggestions for how teachers can protect students in connection with the July 22nd terror trail in Oslo, 2012. Norwegian Directorate for Education and Training: Utdanningsdirektoratet; 2011Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2011 The Author(s)