Show simple item record

dc.contributor.authorRaundalen, Magne
dc.contributor.authorSchultz, Jon-Håkon
dc.contributor.authorLangballe, Åse
dc.date.accessioned2020-10-06T11:42:19Z
dc.date.available2020-10-06T11:42:19Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractStudents need help understanding what is happening during the trial and information on how they can protect themselves from strong emotions. The schools should plan a pedagogical approach for this.We will be facing a long trial concerning terror and massmurder that will be receiving unprecedented media coverage in Norwegian legal history. We will be receiving more detailed and magnified insight into very grotesque and frightening details. On some level or other, all of us, almost regardless of age, will be involved in what is happening in the courtroom.The reflections we are presenting here are primarily meant as suggestions and inspiration for teachers at the intermediate and lower secondary levelsof education. In the second half of this article, we will present specific suggestions on how we can talk about the trial and prepare the students.en_US
dc.description.abstractElevene trenger hjelp til å forstå hva som skjer i rettssaken og hvordan de kan beskytte seg mot sterke inntrykk. Dette pedagogiske arbeidet bør skolene planlegge. Vi står foran en langvarig rettssak om terror og massedrap som kommer til å ha en mediedekning uten sidestykke i norsk rettshistorie. Vi vil få et nytt forsterket og forstørret innblikk i de mest groteske og skremmende detaljene. På ett eller annet nivå vil vi alle, så å si på alle alderstrinn, bli involvert i det som skjer i rettssalen. Refleksjonene vi her presenterer er primært ment som innspill og inspirasjon til lærere på mellomtrinnet og ungdomsskolen. I andre halvdel av teksten presenterer vi et konkret forslag til hvordan en kan snakke om rettssaken for og forberede elevene.en_US
dc.identifier.citationRaundalen M, Schultz J, Langballe Å. Suggestions for how teachers can protect students in connection with the July 22nd terror trail in Oslo, 2012. Norwegian Directorate for Education and Training: Utdanningsdirektoratet; 2011en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1777661
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19538
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNorwegian centre for violence and traumatic stress studiesen_US
dc.publisherCenter for Crisis Psychology University of Bergenen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2011 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200en_US
dc.title.alternativeInnspill til lærere om å trygge elevene under rettssakenom 22. julien_US
dc.titleSuggestions for how teachers can protect students in connection with the July 22nd terror trail in Oslo, 2012en_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.typeForskningsrapporten_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record