Educational First Aid in Crisis: Input on how to communicate with students about the terrorist bomb attack in Oslo and the mass murder at Utøya in 2011
Abstract
This manual provides suggestions for how teachers can approach their students at the start of the academic yearr egarding how to prepare for a holistic approach that can provide for processing, understanding and learning, and ensure a return to regular school activities after the terrorist attacks. The manual does not address help to relatives of victims or assistance to survivors. Those directly affected receive help and support through implementation of the local disaster-preparedness plans existing in each municipality and in the affected schools. Denne veilederen gir innspill til hvordan lærere kan møte alle elevene ved skolestart; hvordan en kan tilrettelegge for en samlende tilnærming som gir bearbeiding, forståelse og læring,samt å komme tilbake til vanlig skole etter terroren i Oslo og på Utøya. Veilederen omhandler ikke hjelp til pårørende av drepte personer eller hjelp til overlevende. De berørte får hjelp og støtte gjennom aktivering av lokale kriseplanene som eksisterer i hver enkelt kommune og ved berørte skoler.
Publisher
Norwegian centre for violence and traumatic stress studiesCenter for Crisis Psychology University of Bergen
Citation
Schultz J, Raundalen M. Educational First Aid in Crisis:Input on how to communicate with students about the terrorist bomb attack in Oslo and the mass murder at Utøya in 2011. Norwegian Directorate for Education and Training: Utdanningsdirektoratet; 2011. 12 p.Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2011 The Author(s)