Show simple item record

dc.contributor.authorSchultz, Jon-Håkon
dc.contributor.authorRaundalen, Magne
dc.date.accessioned2020-10-06T11:44:46Z
dc.date.available2020-10-06T11:44:46Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractThis manual provides suggestions for how teachers can approach their students at the start of the academic yearr egarding how to prepare for a holistic approach that can provide for processing, understanding and learning, and ensure a return to regular school activities after the terrorist attacks. The manual does not address help to relatives of victims or assistance to survivors. Those directly affected receive help and support through implementation of the local disaster-preparedness plans existing in each municipality and in the affected schools.en_US
dc.description.abstractDenne veilederen gir innspill til hvordan lærere kan møte alle elevene ved skolestart; hvordan en kan tilrettelegge for en samlende tilnærming som gir bearbeiding, forståelse og læring,samt å komme tilbake til vanlig skole etter terroren i Oslo og på Utøya. Veilederen omhandler ikke hjelp til pårørende av drepte personer eller hjelp til overlevende. De berørte får hjelp og støtte gjennom aktivering av lokale kriseplanene som eksisterer i hver enkelt kommune og ved berørte skoler.en_US
dc.identifier.citationSchultz J, Raundalen M. Educational First Aid in Crisis:Input on how to communicate with students about the terrorist bomb attack in Oslo and the mass murder at Utøya in 2011. Norwegian Directorate for Education and Training: Utdanningsdirektoratet; 2011. 12 p.en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1777695
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19539
dc.publisherNorwegian centre for violence and traumatic stress studiesen_US
dc.publisherCenter for Crisis Psychology University of Bergenen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2011 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200en_US
dc.title.alternativeKrisepedagogikk Innspill til bearbeiding og videre arbeid i skolenetter terror på Utøya og i Oslo, 2011en_US
dc.titleEducational First Aid in Crisis: Input on how to communicate with students about the terrorist bomb attack in Oslo and the mass murder at Utøya in 2011en_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.typeForskningsrapporten_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record