dc.contributor.author | Høgbakk, Mona Lahm | |
dc.date.accessioned | 2020-11-09T12:40:35Z | |
dc.date.available | 2020-11-09T12:40:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet
for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til
at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT
Narvik bruker ulike pedagogiske metoder slik som; studentaktiv læring, bruk av digitale
verktøy og bruk av nye lærings- og vurderingsverktøy. Praksisforberedende studier er i
særklasse når det gjelder studentaktivitet. I praksisstudier jobber studentene i gruppe eller
individuelt både med forberedelse og øvelser knyttet til praktiske ferdigheter. Simulering som
pedagogisk metode tar denne praksisen et skritt videre.<p>
<p>Rapporten er oppbygd med en pedagogisk forankring, bakgrunn for oppstart og hvordan
simulering er utviklet som ny læringsmetode. Rapporten avsluttes med planer for
videreutvikling av simulering som metode ved UiT Narvik. | en_US |
dc.identifier.citation | Høgbakk ML. Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik. UiT Norges Arktiske Universitet; 2020. 33 p. | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1825250 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/19798 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet, Narvik | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 | en_US |
dc.subject | VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808 | en_US |
dc.title | Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik | en_US |
dc.type.version | submittedVersion | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.type | Forskningsrapport | en_US |