Det attraktive stedet
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/2110Date
2009-06-05Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Andersen, BenedicteAbstract
Denne avhandlingen omhandler Placebranding av steder, nærmere bestemt Hammerfest. I avhandlingen tar jeg for meg spørsmålet om hvordan omdømmet til Hammerfest er i dag, om de har en ny og attraktiv identitet, i så fall hvilken, og hvilke implikasjoner fremstillingen kan
ha for byens utvikling og vekst.
Til å løse problemstillingen benyttes kvalitativ metode. Ved å analysere artiklene fra en nasjonal avis, en regional avis og en lokal avis har jeg løst problemstillingen.
Teorien til grunn for oppgaven er placemarketing teorien, hvorav Anholdts The City Brand Index Hexagon er sentral.
Publisher
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2009 The Author(s)
The following license file are associated with this item: