Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRønningsbakk, Lisbet
dc.contributor.authorHøgås, Marlin Lyshoel
dc.date.accessioned2021-08-27T08:04:53Z
dc.date.available2021-08-27T08:04:53Z
dc.date.issued2021-05-18
dc.description.abstractMed den økte digitaliseringen i skolen, er det flere og flere skoler som velger å satse på innføringen av lærebrett. Formålet med denne studien er å undersøke hvilke muligheter og utfordringer lærere opplever med bruken av lærebrett på lærebrettskoler. Studien er en kvalitativ enkelcasestudie, med intervju som metode for datainnsamling. Jeg gjennomførte et gruppeintervju med fire lærere, og alle arbeidet på samme lærebrettskole. Gjennom analysen, kom det frem at lærerne opplevde at lærebrettene kan føre til økt motivasjon og mestring, og gjøre det lettere for lærerne å tilpasse opplæringen. Videre kommer lærebrettet med mange ressurser, som er med på å variere undervisningen og arbeidsmetodene, og på å styrke klassemiljøet. I tillegg opplevde de at lærebrettet gir gode muligheter til å utvikle elevenes digitale ferdigheter, herunder den digitale dømmekraften. Lærerne opplevde flest muligheter med bruken av lærebrett, men ytret noen utfordringer. Utfordringene kan blant annet knyttes til elevenes håndskrift og skjermtid. I studien vil også noen av lærernes opplevelser under nedstengningen av landet grunnet koronapandemien fremkomme. De opplevde absolutt utfordringer i den perioden, men de kunne ikke sett for seg hvordan det hadde gått uten lærebrettene.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/22274
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3901
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en_US
dc.subjectlærebretten_US
dc.subjectnettbretten_US
dc.title«Vi var veldig glade for å være en digital skole da landet stengte ned» - En kvalitativ studie om muligheter og utfordringer ved bruken av lærebrett på lærebrettskoleren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)