dc.contributor.author | Malyutina, Elena | |
dc.contributor.author | Søvik, Øistein | |
dc.contributor.author | Huru, Hilja Lisa | |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T14:12:27Z | |
dc.date.available | 2021-11-08T14:12:27Z | |
dc.date.issued | 2021-02-24 | |
dc.description.abstract | Ved Institutt for matematikk og statistikk UiT – Norges arktiske universitet ble Brukerkurset i matematikk høsten 2020 lagt om til et prosjektbasert emne og ny eksamensform med avsluttende muntlig gruppeeksamen. Et av målene for vår studie er å kartlegge ferdigheter og forståelse i algebra i begynnelsen av semesteret og hvordan studentene videre møter de algebraiske aktivitetene i prosjektene. I denne artikkelen rapporterer vi på resultater fra en pre- og en posttest blant studentene i emnet høst 2020 og drøfter algebra i de obligatoriske prosjektene. | en_US |
dc.identifier.citation | Malyutina, Søvik, Huru. Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT. Nordic Journal of STEM Education. 2021 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1897736 | |
dc.identifier.doi | 10.5324/njsteme.v5i1.3940 | |
dc.identifier.issn | 2535-4574 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/22953 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetet i Agder | en_US |
dc.relation.journal | Nordic Journal of STEM Education | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Mathematics and natural science: 400::Mathematics: 410 | en_US |
dc.subject | VDP::Matematikk og Naturvitenskap: 400::Matematikk: 410 | en_US |
dc.title | Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |