Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/22981Date
2019Type
Journal articleTidsskriftartikkel
Peer reviewed
Author
Hernes-Giertsen, MeretheAbstract
Hvordan kan utdanningene bidra til å sikre likeverdige tjenester for ulike grupper? Den nye rammeplanen for helse- og sosialfagutdanningene setter krav om at kandidater skal ha kunnskap om integrering, likestilling og ikke-diskriminering med utgangspunkt i blant annet kjønn, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og seksuell orientering. Kan likeverdige tjenester sikres gjennom utdanningene ved å ha fokus på marginaliserte grupper, eller bør fokuset være på forhold som hindrer integrering, likestilling og ikke-diskriminering?
Description
Publisher
FO, Fellesorganisasjonen for barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere og velferdsvitereCitation
Giertsen M. Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning. Fontene forskning. 2019;12(1):75-80Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2019 The Author(s)