dc.contributor.author | Thoresen, Anne- Lise | |
dc.contributor.author | Elvemo, Heidi | |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T13:07:35Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T13:07:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | I dette kapittelet ønsker vi å belyse hvordan systematisk refleksjon over praksiserfaringer bidrar til viktig kunnskapsdannelse i jordmorstudiet. Vi har utviklet reflekterende team (RT) som en undervisningsform der studentens praksiserfaringer danner grunnlag for personlig og profesjonell kunnskapsutvikling. Bevissthet om og trening i kommunikasjon og veiledning er sentrale tema i arbeidet. For å lykkes med dette er det vesentlig at studenten med egne ord får fortelle frem og dele det vesentlige i erfaringen, og undersøke hvordan hennes forståelse former hennes yrkespraksis. Studentenes refleksjonslogger etter hver arbeidsøkt er analysert med tanke på å forstå hvilken kompetanse RT som undervisningsform kan bidra til. | en_US |
dc.identifier.citation | Thoresen, Elvemo: Reflekterende team, en lærings - og veiledningsmetode i jordmorutdanningen. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag p. 55-76 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1873270 | |
dc.identifier.doi | 10.33673/OOA20212/3 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8104-447-0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/23392 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Orkana forlag | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Health service and health administration research: 806 | en_US |
dc.subject | VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806 | en_US |
dc.title | Reflekterende team, en lærings - og veiledningsmetode i jordmorutdanningen | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |