Innledning
Abstract
Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning er utviklet gjennom et toårig prosjekt i regi av forskningsgruppen for helsefaglig profesjonsutdanning ved UiT Norges arktiske universitet. Forskningsgruppen ble opprettet i 2010 og er en tverrfaglig gruppe som består av lærere fra bachelorutdanningene i sykepleie, ergoterapi, fysioterapi og masterutdanningene i helsesykepleie og jordmorfag ved Institutt for helse og omsorgsfag (IHO) ved Det helsevitenskapelige fakultetet. En av flere bakgrunner for å etablere denne forskningsgruppen var en erkjennelse av behovet for å utvikle relevant pedagogisk forskning innenfor helseprofesjonsutdanningene ved UiT. Forskningsgruppen har gjennom flere av sine prosjekter vist behovet for å tydeliggjøre det profesjonelle ansvaret lærerne har for utvikling av forskningsbasert undervisning.
Publisher
Orkana forlagCitation
Norbye B, Thoresen AL: Innledning. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag p. 9-30Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2020 The Author(s)