ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Designing and Reflecting on Process Quality: A Case Study of Encounters and Clashes among First-year Students in Teacher Education

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/23501
DOI
https://doi.org/10.1080/00313831.2021.1958253
Thumbnail
Åpne
article.pdf (1.274Mb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2021-07-29
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Ekeland, Torun Granstrøm
Sammendrag
Quality assurance is a major topic in discussions of higher education. General quality indicators for learning processes emerge as a part of the concept to emphasise dimensions that predicts students’ learning outcomes. How can teaching designed as inquiry-based learning (IBL) improve process quality? By exploring how the curriculum is applied in an unfolding teaching and learning process for first-year students from a teacher education programme in Norway, one discovers complexities related to general guidelines. The aim is to highlight the discussion of innovative designs for learning to improve process quality, and to show that localised knowledge practice is an important contribution avoiding simplicity in general terms as a measure of quality.
Forlag
Routeledge
Sitering
Ekeland TG. Designing and Reflecting on Process Quality: A Case Study of Encounters and Clashes among First-year Students in Teacher Education. Scandinavian Journal of Educational Research. 2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [665]
Copyright 2021 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring