ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningen

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/24101
DOI
https://doi.org/10.23865/jased.v5.2665
Thumbnail
Åpne
article.pdf (117.5Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2021-12-20
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Rønnes, Kari Olene Oma; Wara, Tatiana
Sammendrag
Artikkelen er et bidrag til sangfaglige og sangpedagogiske perspektiver på dybdelæring. Forskningsog utviklingsprosjektet (FoU) ble gjennomført som en del av sangstudentenes praksisopplæring sammen med sangelever ved kommunale kulturskoler, og med oppmerksomhet mot begrepet dybdelæring. Det empiriske materialet er produsert gjennom deltakende observasjon, fokusgruppeintervjuer og sangstudentenes refleksjonsnotater. Artikkelens analytiske fokus er hvordan sangstudenter fra høyere kunstfaglig utdanning forstår, forhandler om innholdet, og operasjonaliserer dybdelæring. Her vises det hvordan dybdelæring operasjonaliseres gjennom flerfaglighet i interaksjoner mellom deltakere, temaer og kunnskapsområder i læringsprosessen med inspirasjon fra veiledende dialogisk tilnærming.
Forlag
Cappelen Damm Akademisk
Sitering
Rønnes KOO, Wara T. En veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningen. Journal for Research in Arts and Sports Education. 2021;5(3):86-102
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [665]
Copyright 2021 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring