Show simple item record

dc.contributor.authorThomsen, Terje Øien
dc.contributor.authorJohannessen, Mona Stenhaug
dc.date.accessioned2022-03-28T07:03:46Z
dc.date.available2022-03-28T07:03:46Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractI denne artikkelen ser forfatterne på, hvordan både musikk- og inkluderingsbegrepet kan forstås i utvidet forstand, og hvordan denne tenkningen kan bidra til å skape gode aktiviserings- og inkluderingsverktøy på en måte som fremmer reell deltakelse for personer i alle aldergrupper og med ulike utfordringer. Forfatterne arbeider som henholdsvis førstelektor og universitetslektor ved det helsevitenskapelige fakultetet ved UiT-Norges arktiske universitet. Begge har gjennom flere år hatt spesiell interesse for å se på hvordan en kan hjelpe mennesker med spesielle behov til å oppleve likeverdighet.en_US
dc.descriptionJournal home page at <a href=https://tidsskriftetspecialpaedagogik.dk/>https://tidsskriftetspecialpaedagogik.dk/</a>.en_US
dc.identifier.citationThomsen TTH, Johannessen M. Den standhaftige tinsoldat: om musikk som aktiviserings- og inkluderingsverktøy. Specialpædagogik. 2020;40(1):11-18en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1806080
dc.identifier.issn0107-0649
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/24583
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTidsskriftet Specialpædagogiken_US
dc.relation.journalSpecialpædagogik
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s) & Tidsskriftet Specialpædagogiken_US
dc.titleDen standhaftige tinsoldat: om musikk som aktiviserings- og inkluderingsverktøyen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record