Show simple item record

dc.contributor.authorNordli, Ingrid C.
dc.contributor.authorOpdal, Pål anders
dc.date.accessioned2022-05-18T11:46:35Z
dc.date.available2022-05-18T11:46:35Z
dc.date.issued2022-04-22
dc.description.abstractI denne studien diskuterer vi studentrespons på formativ vurdering i forbindelse med et bachelorkurs i akademisk skriving. Formativ vurdering er underveisvurdering og -veiledning, den former læring og bringer den lærende fremover (Bennett, 2011, 2018; Wiliam, 2018). Vårt formål med studien er å utforske hvilke typer formativ vurdering studenter opplever som verdifulle for utvikling av ferdigheter i akademisk skriving. Underveisvurdering krever tre sentrale prosesser: a) at underviseren er klar over hvor den lærende er, b) hvor den lærende er på vei og c) hva som kreves for å komme dit (jf. Black & Wiliam, 2009). Følgelig, hva studenter allerede kan og hva underviseren forstår og gjør, er avgjørende for studentenes læring. Med to faglærere og samarbeidslæring som kursramme, undersøkte vi studentenes respons på følgende typer underveisvurderinger:en_US
dc.descriptionSource at <a href=https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/4895>https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/4895</a>.en_US
dc.identifier.citationNordli IC, Opdal Pa. Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering. Læring om læring. 2022;8(1)en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2018892
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/25168
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.relation.journalLæring om læring
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2022 The Author(s)en_US
dc.titleØkte skriveferdigheter gjennom formativ vurderingen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record