Show simple item record

dc.date.accessioned2022-06-28T09:01:54Z
dc.date.available2022-06-28T09:01:54Z
dc.date.issued2015-02-05
dc.description.abstractI artikkelen presenterer vi et konsept der en student løser tradisjonelle finansoppgaver i regneark i stedet for på papir. Oppgavene er interaktive. Dette betyr at studentene kan få formative tilbakemeldinger automatisk når de selv ønsker det. Målet med tilbakemeldingene er å hjelpe studentene til å komme et skritt videre med problemløsingen sin. Den innovative algoritmen som evaluerer studentenes arbeid gir tilbakemeldinger ikke bare på løsningsresultatet, men også på deloppgavene som fører frem til dette. Algoritmen gir tips og kommentarer som studentene kan bruke i arbeidet med å forbedre løsningene sin. En evaluering viser at interaktive oppgaver med formative tilbakemeldinger tilpasset den enkelte engasjerer og motiverer til oppgaveløsing. Studentene opplever også et godt læringsutbytte av å bruke interaktive oppgaver.en_US
dc.identifier.citationBertheussen bab. Automatisk formativ feedback kan gi god motivasjon og læring : implementering av god tilbakemeldingspraksis i interaktive regnearkoppgaver. UNIPED. 2014;37(4):58-72en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1140180
dc.identifier.doi10.3402/uniped.v37.23471
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/25611
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalUNIPED
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)en_US
dc.titleAutomatisk formativ feedback kan gi god motivasjon og læring : implementering av god tilbakemeldingspraksis i interaktive regnearkoppgaveren_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record