ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
  • Artikler, rapporter og annet (filosofi og førstesemesterstudier)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
  • Artikler, rapporter og annet (filosofi og førstesemesterstudier)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Designing grant-review panels for better funding decisions: Lessons from an empirically calibrated simulation model.

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/26028
DOI
https://doi.org/10.1016/j.respol.2021.104467
Thumbnail
Åpne
article.pdf (1.879Mb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2022-01-22
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Feliciani, Thomas; Morreau, Michael Paul; Luo, Junwen; Lucas, Pablo; Shankar, Kalpana
Sammendrag
Objectives: To explore how factors relating to grades and grading affect the correctness of choices that grantreview panels make among submitted proposals. To identify interventions in panel design that may be expected to increase the correctness of choices.

Method: Experimentation with an empirically-calibrated computer simulation model of panel review. Model parameters are set in accordance with procedures at a national science funding agency. Correctness of choices among research proposals is operationalized as agreement with the choices of an elite panel.

Conclusions: The simulation model generates several hypotheses to guide further research. Increasing the number of grades used by panel members increases the correctness of simulated choices among submitted proposals. Collective decision procedures giving panels a greater capacity for discriminating among proposals also increase correctness. Surprisingly, differences in grading standards among panel members do not appreciably decrease correctness.

Forlag
Elsevier
Sitering
Feliciani T, Morreau M, Luo J, Lucas P, Shankar K. Designing grant-review panels for better funding decisions: Lessons from an empirically calibrated simulation model. . Research Policy. 2022;51(4):1-11
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (filosofi og førstesemesterstudier) [159]
Copyright 2022 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring