Samskaping av verdier som fundament for eventers suksess
Author
Prebensen, Nina KatrineAbstract
Eventer er arenaer og møteplasser for underholdning, forlystelse og moro. Nøkkelen til eventers suksess er å tilrettelegge for at besøkende og andre interessenter deltar i å skape verdier for dem selv og for andre. Eventer kan dermed ses på som infrastruktur for deltakelse og samskaping av ulike verdier. Med utgangspunkt i nyere markedsføringsperspektiver og nettverksteori tar jeg i dette kapitlet for meg hvordan verdiskapingen skjer i samhandling mellom kunder, interessenter og selve eventet. Samhandlingen skjer gjennom kundenes tilstedeværelse, men også via andre kommunikasjonskanaler som for eksempel sosiale medier. Med bakgrunn i og med eksempler fra et årlig event i Norge, Finnmarksløpet, bidrar kapitlet til å belyse verdiskaping i et samhandlingsperspektiv.
Publisher
UniversitetsforlagetCitation
Prebensen NK: Samskaping av verdier som fundament for eventers suksess. In: Kristiansen E, Solem BAA, Dille T. Eventledelse : En forskningsbasert antologi, 2019. Universitetsforlaget p. 190-200Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2019 The Author(s)