Show simple item record

dc.contributor.advisorTurid, Moldenæs
dc.contributor.authorThavapalan, Tharani
dc.date.accessioned2023-01-24T06:44:09Z
dc.date.available2023-01-24T06:44:09Z
dc.date.issued2022-10-31en
dc.description.abstractOppgavene utfører en kvalitativ studie av forventet lederstil hos sen-millenniums generasjonen på Siemens. Den har blitt utledet via to nyere teorier: transformasjonsledelse og autentisk ledelse. Funnene tar utgangspunkt i de ulike dimensjonene innen begge teoriene. Utvalgs gruppen er mellom 1994- 1999 og har maks fem års arbeidserfaring. Oppgaven undersøker om funnene er i overenstemmelse med studien til Anderson m.fl. (2017) som blant annet har forsket på de samme teoriene og om de tilfredsstiller den optimale lederstilen til den yngre generasjonen. Dette har tidligere student Berntzen (2022) også utforsket, men ikke fra et organisatorisk perspektiv. Likhetene og ulikhetene fremmer hvilken lederstil morgendagens leder må utøve for å beholde og tiltrekke sen- millennier i et tøft arbeidsmarked. Den understreker også de organisatoriske utfordringene som hindrer den optimale lederstilen. Oppgaven avsluttes med råd og forslag til fremtidig forskning.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/28355
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2022 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDSTV-3901
dc.subjectOrganisasjonen_US
dc.subjectLedelseen_US
dc.subjectsen- millenniumsgenerasjonen_US
dc.titleMorgendagens lederstilen_US
dc.typeMastergradsoppgaveno
dc.typeMaster thesisen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)