Show simple item record

dc.contributor.advisorSolheim Karlsen, Silje
dc.contributor.authorIngebrigtsen, Ketil
dc.date.accessioned2023-08-25T06:08:53Z
dc.date.available2023-08-25T06:08:53Z
dc.date.issued2023-05-15en
dc.description.abstractDenne masteroppgaven har som formål å undersøke problemstillingen: Hvordan kan profesjonelle læringsfellesskap basert på Lesson Study og Building Thinking Classrooms in Mathematics bidra til å forbedre undervisningskvaliteten i norskundervisningen i grunnskolen? Å kunne kalle seg en profesjonell yrkesutøver stiller visse krav. I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan en lærerstudent og to profesjonelle norsklærere kan jobbe sammen i et profesjonelt læringsfelleskap, ved å følge metoden «Lesson Study» for å implementere metoden «Building thinking classrooms in mathemathics» i norskundervisningen. Forskningsgruppa hadde reflekterende samtaler basert på teori, før vi gikk i gang med forskningsprosessen. I forskningsprosessen loggførte vi observasjoner i klasserommet og logg fra reflekterende samtaler i forbindelse med planlegging og gjennomføring av undervisning. Funnene fra forskningsperioden konkluderer med at Lesson Study kan bidra til å utvikle undervisningskvaliteten i norskfaget. Funnene tyder også på at deler av BTCM-metoden kan overføres til norskfaget, men grunnlaget er ikke godt nok for en fullstendig konklusjonen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/30357
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLER-3911
dc.subjectMaster i norskdidaktikken_US
dc.subjectbuilding thinking classroomen_US
dc.subjectprofesjonelle læringsfellesskapen_US
dc.subjectlesson studyen_US
dc.titleHvordan kan profesjonelle læringsfellesskap basert på Lesson Study og Building Thinking Classrooms in Mathematics bidra til å forbedre undervisningskvaliteten i norskundervisningen i grunnskolen?en_US
dc.typeMastergradsoppgaveno
dc.typeMaster thesisen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)