Forskeren som minst mulig voksen
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/31017Dato
2012-04-01Type
Journal articleTidsskriftartikkel
Peer reviewed
Forfatter
Helgesen, Mai BritSammendrag
Denne artikkelen tar for seg metodologiske utfordringer knyttet til forskerens deltakelse i produksjon av datamaterialet. Tema her er å undersøke hvordan kunnskap om barn fremstilles ved å avklare hvilke væremåter og posisjoner forskeren inntar som observatør av de sosiale samhandlingene, som finner sted mellom deltakerne i barnehagen. Det empiriske materialet som presenteres i artikkelen er en del av et større materiale, som er samlet inn i en barnehage. Empirien ble samlet inn ved hjelp
av deltakende observasjon som metode.
Forlag
Cappelen Damm AkademiskSitering
Helgesen MB. Forskeren som minst mulig voksen. Barn. 2012;30(2):61-73Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2012 The Author(s)