dc.contributor.author | Helgesen, Mai Brit | |
dc.date.accessioned | 2023-09-15T09:13:40Z | |
dc.date.available | 2023-09-15T09:13:40Z | |
dc.date.issued | 2012-04-01 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen tar for seg metodologiske utfordringer knyttet til forskerens deltakelse i produksjon av datamaterialet. Tema her er å undersøke hvordan kunnskap om barn fremstilles ved å avklare hvilke væremåter og posisjoner forskeren inntar som observatør av de sosiale samhandlingene, som finner sted mellom deltakerne i barnehagen. Det empiriske materialet som presenteres i artikkelen er en del av et større materiale, som er samlet inn i en barnehage. Empirien ble samlet inn ved hjelp
av deltakende observasjon som metode. | en_US |
dc.identifier.citation | Helgesen MB. Forskeren som minst mulig voksen. Barn. 2012;30(2):61-73 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 935610 | |
dc.identifier.doi | 10.5324/barn.v30i2.3896 | |
dc.identifier.issn | 0800-1669 | |
dc.identifier.issn | 2535-5449 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/31017 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.relation.journal | Barn | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2012 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en_US |
dc.title | Forskeren som minst mulig voksen | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |