ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraakEnglish 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administration/UB
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolers læringspraksiser og nyutdannede lærere

Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/31354
Thumbnail
View/Open
article.pdf (831.2Kb)
Accepted manuscript version (PDF)
Date
2021
Type
Chapter
Bokkapittel

Author
Antonsen, Yngve; Jakhelln, Rachel Elise; Bjørndal, Kristin Emilie W
Abstract
I dette kapitlet bruker vi teorien om praksisarkitekturer som en linse for å undersøke hvordan nyutdannede lærere med en femårig integrert masterutdanning erfarer å inkluderes og få støtte gjennom skolens læringspraksis det første året i yrket. Kapitlet gir innsikt i hvordan individuelle og sosiale læringspraksiser i skolen får konsekvenser for nyutdannede læreres videre læring og utvikling og deres anvendelse av kunnskapen fra lærerutdanningen.
Publisher
Universitetsforlaget
Citation
Antonsen yan, Jakhelln rej, Bjørndal kew: Skolers læringspraksiser og nyutdannede lærere. In: Aspfors J, Jakhelln rej, Sjølie E. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer, 2021. Universitetsforlaget p. 156-172
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [665]
Copyright 2021 The Author(s)

Browse

Browse all of MuninCommunities & CollectionsAuthor listTitlesBy Issue DateBrowse this CollectionAuthor listTitlesBy Issue Date
Login

Statistics

View Usage Statistics
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Accessibility statement (Norwegian only)