Show simple item record

dc.contributor.advisorRodina, Yulia
dc.contributor.authorJohannessen, Ole-Henrik
dc.date.accessioned2024-06-27T14:17:59Z
dc.date.available2024-06-27T14:17:59Z
dc.date.issued2024-06-04
dc.description.abstractDenne undersøkelsen utforsker effekten av digitale spill på tilegnelse av vokabular i engelsk som andrespråk (L2) blant norske spiller, og potensialet spill kan ha i språklæring. Studien starter med en gjennomgang av tidligere forskning som har undersøkt engelsk L2-tilegnelse gjennom digitale spill. Denne studien analyserer spørreundersøkelsen utført blant norske spillere for å vurdere hvordan de oppfatter effekten av digitale spill på deres spårkferdigheter, og deres holdninger til integrering av spill i formell engelsk språkopplæring.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/33973
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDENG-3982
dc.subjectL2 Englishen_US
dc.subjectGamingen_US
dc.subjectVocabulary Acquisitionen_US
dc.subjectE-Sporten_US
dc.subjectESL Educationen_US
dc.subjectGame-based learningen_US
dc.subjectSecond Languageen_US
dc.subjectSLAen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleLeveling up L2 Englishen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)