Show simple item record

dc.contributor.advisorHerlofsen, Casper
dc.contributor.authorBjørndal, Markus Sebastian
dc.date.accessioned2024-08-29T04:05:11Z
dc.date.available2024-08-29T04:05:11Z
dc.date.issued2024-05-02en
dc.description.abstractI tvister mellom en næringsdrivende og en forbruker er det sentrale problemet ofte om en vare er mangelfull eller ikke. Ved flere av disse sakene blir et av hovedspørsmålene om mangelen var til stede ved kjøpsinngåelsen, eller om den er et resultat av forbrukerens egne uaktsomhet. I slike tilfeller kan det være vanskelig å peke på hvem som skal bevise hvorvidt mangelen forelå ved risikoens overgang og hva som skal vektlegges ved en slik vurdering. Det er her formodningsregelen kommer til virke.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/34446
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDJUR-3901
dc.subjectForbrukerkjøpsretten_US
dc.titleFormodningsregelen Hva skal til for å fastslå uforenlighet?en_US
dc.typeMastergradsoppgavenor
dc.typeMaster thesiseng


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)