dc.contributor.author | Simensen, Anita Movik | |
dc.date.accessioned | 2024-11-08T11:23:39Z | |
dc.date.available | 2024-11-08T11:23:39Z | |
dc.date.issued | 2024-11-04 | |
dc.description.abstract | Artikkelen rapporterer delfunn fra en multikasusstudie som undersøker matematiske læringsmuligheter i heterogene smågrupper for elever (13‑14 år) som presterer lavt i matematikk. Studien er forankret i teorien om objektivisering og i posisjoneringsteori og diskuterer hvordan medelevenes multimodale handlinger kan regulere elever som presterer lavt i matematikk sine muligheter til å
delta i gruppas aktualisering av matematisk kunnskap. For å undersøke dette har flere heterogene smågrupper blitt filmet mens de har jobbet med LIST-oppgaver. Resultatet viser eksempler på regulerende handlinger som kan regulere elever som presterer lavt sin deltakelse. Videre illustrerer studien at LIST-oppgaver kan skape læringsmuligheter for alle i inkluderende klasserom. | en_US |
dc.description | Source at <a href=https://tidsskrift.dk/mona/article/view/150685>https://tidsskrift.dk/mona/article/view/150685</a>. | en_US |
dc.identifier.citation | Simensen. Posisjonering av elever som presterer lavt i matematikk: En styrkebasert flerkasusstudie av heterogene smågrupper. MONA Matematikk og naturfagdidaktik. 2024 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2317640 | |
dc.identifier.issn | 1604-8628 | |
dc.identifier.issn | 2245-8948 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/35563 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Københavns Universitet | en_US |
dc.relation.journal | MONA Matematikk og naturfagdidaktik | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2024 The Author(s) | en_US |
dc.title | Posisjonering av elever som presterer lavt i matematikk: En styrkebasert flerkasusstudie av heterogene smågrupper | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |