Show simple item record

dc.contributor.authorMadsen, Siri Sollied
dc.contributor.authorBjørner, Thomas
dc.date.accessioned2024-11-27T08:23:38Z
dc.date.available2024-11-27T08:23:38Z
dc.date.issued2024-11-05
dc.description.abstractSom mixed methods-forsker må man orientere seg i et komplekst metodeterreng når det gjelder valg av metoder og vitenskapsteoretisk ståsted. I dette kapittelet presenteres en tilgang til å forstå metodisk kompleksitet gjennom en utviklet modell som inkluderer både metodologisk eklektisisme og paradigmatisk pluralisme. I motsetning til kategoriske antagelser knyttet til metoders anvendelse i praksis drøftes verdien av å benytte både kvalitativ og kvantitativ metode i ett og samme integrerte design.en_US
dc.identifier.citationMadsen, Bjørner: Mixed methods: det dynamiske og komplekse møtet mellom kvalitative og kvantitative perspektiver. In: Grindheim LT, Borgen JS, Birkeland Å. Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforskning, 2024. Universitetsforlageten_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2318829
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215064697-24-03
dc.identifier.isbn9788215064680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/35840
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleMixed methods: det dynamiske og komplekse møtet mellom kvalitative og kvantitative perspektiveren_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)