Mixed methods som utgangspunkt for barnehagefaglig forskning
Sammendrag
Kapittelet presenterer de mest sentrale elementene i et mixed methods-design, og det redegjøres for mangfoldet innenfor denne måten å arbeide på. Ut fra et pragmatisk ståsted gir kapittelet et innblikk i hvordan slike studier kan tilføre merverdi når man forsker på komplekse menneskelige fenomener som barnehage. Mixed methods-design innebærer at forskeren samler og analyserer data, sammenstiller funn og trekker konklusjoner basert på bruk av både kvalitative og kvantitative tilnærminger og metoder i ett og samme forskningsprosjekt. Slik kan man oppnå både bredde og dybde i kunnskapsbidraget.
Forlag
UniversitetsforlagetSitering
Madsen, Birkeland, Borgen: Mixed methods som utgangspunkt for barnehagefaglig forskning. In: Grindheim LT, Borgen JS, Birkeland Å. Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforskning, 2024. UniversitetsforlagetMetadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2024 The Author(s)